2019 – RAB – Q3
Verkiezingsresultaat 1
De finalisten van het derde kwartaal
Verkiezingsresultaat 2
De uitslag
Verkiezingsresultaat 3
Genomineerd: McDonald's - McKroket
Verkiezingsresultaat 4
Genomineerd: Nederlandse bakkerijbranche - Ode aan brood
Verkiezingsresultaat 5
Genomineerd: Marktplaats - Jurkje
De finalisten van het derde kwartaal

Kwartaalfinale – Derde kwartaal 2019
Maandelijks wordt een selectie van vijf nieuwe en meest opvallende radiocommercials beoordeeld door het Nederlandse publiek. De twee populairste commercials van de maand gaan door naar de kwartaalfinale.
In totaal doen er zes commercials mee aan een kwartaalfinale. De beste drie radiocommercials uit een kwartaalfinale gaan vervolgens door naar de finale. In de finale kan het publiek stemmen op zijn/haar favoriete commercial via de website besteradiocommercial.nl. De winnaar van de finale ontvangt de prijs voor de beste radiocommercial van het jaar tijdens de RAB Radio Advertising Awards.
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB het maandelijkse panelonderzoek en de kwartaalverkiezingen uit.
Genomineerd in het derde kwartaal 2019
Hieronder zijn de commercials uit juli, augustus en september te vinden. De twee beste commercials zijn geselecteerd om deel te nemen aan de kwartaalfinale.
- Juli: KPN – Camping
- Juli: ABN AMRO – Wearable
- Augustus: McDonald’s – McKroket
- Augustus: Marktplaats – Jurkje
- September: Nederlandse bakkerijbranche – Ode aan brood
- September: Hornbach – De ochtend is van ons